Tuesday, March 18, 2014

Rahsia Mata Anda .........





1. Jika mata jarang berkedip, menandakan orang itu sangat tajam pemikirannya. Jika tidak berkedip langsung semasa dia bercakap, dia sangat tajam dalam sesuatu bidang, sebab konsentrasi dia sangat kuat sekali. Orang ini sangat berpotensi menjadi saintis atau pakar dalam pelbagai bidang.

2. Jika renungan matanya tajam bagaikan renungan mata harimau, orang seperti ini sangat bersungguh-sungguh dalam melakukan sesuatu, dan tajam juga pemikiranya dengan syarat matanya kurang berkedip. Dia mempunyai 2 sifat keterlaluan, sama ada sangat jahat atau sangat baik jika dia berpeluang berbuat demikian.

3. Mata sering berkedip seolah-olah ada habuk masuk mata , orang seperti ini kurang cerdas dari segi pemikiran dan kurang pandai. Dia mudah kena tipu.

4. Renungan mata yang lemah, menandakan orang ini kurang tajam pemikirannya dan kurang bijak, atau dalam kata lain dia hanya berpotensi jadi watak pelakon tambahan atau watak orang kampung dalam filem Hindustan.

5. Jika seseorang memiliki mata yang kecil, tajam renungannya dan tidak berkedip dan ada cahaya, orang seperti ini sangat hebat dan memiliki sifat ekstreme samada bijak dan sangat jahat atau bijak dan sangat baik serta sangat berpotensi jadi pakar. Biasanya mata jenis ini ramai dimiliki oleh orang Barat.

6. Jika renungan matanya tidak tajam tetapi renunganya seolah-olah nampak sangat jauh, orang seperti ini bijak dan unik dalam berfiki
r dan bijak sekali.

7.Jika mata besar macam mata lembu, maka orang ini kurang bijak dan lagi teruk jika tidak tajam renunganya dan tidak bercahaya matanya.

8. Jika mata seseorang sering berkeliaran biji mata hitamnya, awas kerana orang seperti ini kaki belit sikit dan suka tipu dan tidak bijak. Sukar dipercayai dan sukar dibuat kawan.

No comments: